Upravit stránku

Miliony lidí po celém světě jsou díky pandemii koronaviru v domácí izolaci a řeší, jak se zabavit. Velmi osvědčeným "žroutem času" jsou samozřejmě počítačové hry, takže není divu, že se na ně vrhají nejen "ostřílení hráči", ale také řada nováčků. Ostatně kdy jindy je na hraní čas, než právě teď?

Pro výrobce počítačových her to znamená opravdové žně a výrazné tržby. Třeba japonská společnost Nintendo vrhla na trh další díl ze své série Animal Crossing. Simulátor života na téměř opuštěném ostrově by za normálních okolností byl jistě také fajn hrou, ale v době koronaviru? Ideální téma, že?

Sami autoři jsou teď překvapeni, jak přišli v pravý čas s tím pravým produktem a zdánlivě normální téma dokázali proměnit v nečekaný hit, kterému stačilo pouhé tři dny na to, aby se ho jen v domácím Japonsku prodalo 1,8 milionu kopií. Ve Velké Británii si pak během týdne tuto hru koupilo víc lidí, než všech předchozích sedm dílů dohromady.

Herních vítězů doby koronavirové je ale mnohem více. například střílečku Call of Duty: Warzone si během prvních deseti dnů po vydání 10. března zapnulo třicet milionů hráčů. Stala se tak nejrychleji rostoucí počítačovou i konzolovou hrou v historii!

Světový trh s videohrami měl v loňském roce hodnoty někde kolem 3,3 bilionu korun, takže se v něm protočí opravdu obrovské peníze. Jen v České republice je kolem milionu "aktivních hráčů" a jsem tedy zvědava, zda jejich počet po době virové začne znovu klesat, nebo svou základnu touto nečekanou situací posílí i pro časy budoucí...

 

Nahoru