Další články na dětská témata
- Hračky pro děti
- Nové interaktivní hračky pro děti - kluky i holky
- Osvědčený tip na dárek k narození dítěte
- Inspirace na hračky pro kluky
- Jak naučit děti hrát šachy?
- Jakou panenku vybrat?
- Co koupit klukovi? Zkuste exkluzivní sadu kouzel
- Vtipy s dětmi
- Oblíbené hračky pro kluky
- Náměty na hračky pro holky
- Panenka je dárek, kterým u holčiček zabodujete
- Jak přimět děti uklízet po sobě špinavé oblečení?
- Originální pejskova pokladnička na mince
- Mezi hračky pro nejmenší patří třeba kačenky...
Ono je to snadné zlobit se na svou hlavu, že si toho moc nepamatuje, ale s mozkem je to stejně jako se svaly - musíte ho trénovat, abyste dosahovali lepších výsledků. Děti svůj mozek trénují ve škole, ale občas se utápí v látce, která je příliš neupoutá. Jak procvičit jejich paměť zábavnou formou?
Od toho existuje třeba kniha Jany Vejsadové Mozkohrátky s podtitulem Trénink paměti nejen pro děti. Musím říci, že mne ten název knížky zaujal, rozhodně více, než kdyby se jmenovala třeba "Trénink kognitivních funkcí pro děti i dospělé", což by její obsah vystihovalo stejně tak trefně, ale příliš odborně až odporně...
Cílem knihy je efektivní využití paměťových strategií a zlepšení schopnosti učit se, a to nejen u dětí. Rady, které jsou v knize obsaženy, jsou totiž dobře využitelné i pro rodiče a zejména maminky na mateřské dovolené, jimž je věnována jedna z kapitol.
Celá publikace je koncipována tak, aby ukázala využitelnost paměťových technik od těch nejjednodušších k náročnějším. Zároveň nabízí testy k jejich procvičení podle různých stupňů obtížnosti, odpovídajících jednotlivým věkovým kategoriím dětí v předškolním, mladším i starším školním věku. Důležitým předpokladem k dosažení výsledného efektu kognitivního tréninku je spolupráce s dospělým!
Co je to vlastně to slovo "kognitivní"? Dá se říci také "poznávací". A právě kognitivní (poznávací) funkce je třeba rozvíjet a procvičovat už od dětství. Jsou to funkce mozku, které nám umožňují smysluplně vnímat okolní prostředí okolo nás, ale zároveň i naše vnitřní psychické stavy.
Používáme je neustále, kdykoli komunikujeme, přemýšlíme nebo se učíme nové věci. Zahrnují funkce vnímání, myšlení, řeč, gesta, mimiku, ale také pozornost, rychlost zpracování informací a schopnost učit se, ale především si zapamatovat. K poznávacím funkcím se úzce vážkou také výkonné psychické funkce, které ovlivňují všechny aspekty chování, především schopnost a dovednost plánovat, rozhodovat se a řešit problémy.
Kniha je plná zajímavých informací, podpořených osobní zkušeností autorky, je plná nákresů a obrázků, takže se s ní velmi dobře pracuje. Řekla bych, že je udělána velmi prakticky a poslouží každé mamince či babičce, tatínkovi i dědečkovi, kteří jsou ochotni věnovat svým dětem či vnoučatům svůj čas a posílit jejich i své šedé buňky mozkové...