Upravit stránku

Jestli jste už vyzkoušeli všechny hry s jednou kostkou, o kterých jsem psala v článku To byste nevěřili, kolik her můžete hrát s jednou kostkou, pak Vám přináším další várku. Tyto a mnohé další hry najdete také v sadě Království her, odkud jsem se těmito hrami nechala inspirovat.

Zlá jednička - Každý hráč má 5 hodů. Hozené body se sečtou a napíší. Kdo hodí 1, ihned přestává a napíše jen body doposud hozené. Hráč s nejvyšším počtem bodů vyhrává.

Nahoru dolů - Vyhrává ten, kdo 7 hody dosáhne nejvyšší sumy. Jeden hráč začne, ostatní se připojí. Hozené počty bodů se počítají takto: 1. a 2. hod se sečte (+); 3. hod se od této sumy odečte (–); 4. hod se opět přičte (+); 5. hod se odečte (–); 6. hod se přičte (+); 7. hod se odečte (–). Hráč s nejvyšší sumou vyhrává. Komu se podaří dostat do mínusu, vypadává ze hry. Počet kol si hráči předem určí.

Začarovaná trojka - Kdo hodí trojku, vypadává ze hry. Hráč, který je na řadě, hází tak dlouho, jak chce. Nehodí-li trojku, může přestat a součet bodů se mu zapíše na papír. Při hození trojky musí přestat a všechny body se mu odečtou. Kolo končí, když všichni hráči hráli jednou. Vyhrává ten, kdo má nejvíce bodů.

Pomalý Petr - Každý hráč řekne číslo od 1 do 6. Potom se pokouší číslo co nejdříve hodit. Pomalý Petr je ten, kdo potřebuje nejvíc hodů.

Čísla domu - Cílem je dosáhnout co nejvyššího čísla domu. Každý má 3 hody. Po každém hodu se musí ihned rozhodnout, zda má hozené číslo přijít na jedničkové, desítkové nebo stovkové místo třímístného čísla domu. Nejvyšší číslo vyhrává.

Nejnižší číslo domu - Pravidla hry jsou stejná jako u předešlé hry, ale vítězem je hráč s nejnižším číslem domu.

Mazání bodu - V první části hry si každý, kdo dosáhl nejvyššího počtu bodů, namaluje před sebe na stůl jeden bod. Po 10 kolech je tedy na stole dohromady 10 bodů. Ve druhé části začíná mazání. Kdo dosáhl nejnižšího čísla bodů, smí vymazat jeden bod. Vyhrává ten, kdo si nejdříve smazal všechny své body. Kdo v první části nedostal žádný bod, nesmí se druhé (mazací) části zúčastnit.

Holý vrabec - Nejdříve je třeba se domluvit na počtu kol. Každý má pouze 1 hod a ten patří levému sousedovi, kterému se tyto body připíší. Pokud hodíme 1 holého vrabce, dostane hráč, který házel, jeden bod mínus. Vyhrává ten, kdo má nejvyšší počet bodů.

Blechy - Každý hází 10x za sebou. Po hození jedničky skončí a zapamatuje si číslo svých hodů. Kdo hodí 1 nejdříve, vyhrává.

Hranice - Kromě kostky potřebujeme ještě 6 zápalek pro každého hráče. Platí pouze body 1, 2 a 3. Kdo hodí 1, dává svému sousedovi po levé straně sirku, kdo hodí 2, dává svému sousedovi po pravé straně sirku. Když padne 3, položí se sirka do středu stolu na hranici. I když hráč odevzdá svou poslední sirku, zůstává ve hře (může totiž dostat jednu sirku od souseda). Vyhrává ten hráč, který hodí jako poslední 3 a na hranici položí poslední sirku.

Zepelín - Na papír se nakreslí velký zepelín. Trup je složen z polí 2 až 5, v gondole je pole 1 a 6, což je zároveň i pokladna. Každý obdrží 6 žetonů. Potom se po řadě hází kostkou. Kdo hodí číslo od 2 do 5, položí svůj žeton do příslušného pole. Jestliže je toto pole obsazené, smí si hráč žeton ponechat a rovněž získává žeton, který se nachází v příslušném poli. Gondola však pojme libovolné množství žetonů, obsazuje se při každé hozené 1 a 6. Pokud hráč ztratil všech 6 žetonů, musí vystoupit ze hry. Vítězí ten, kdo zůstává. Vítězi náleží také všechny žetony z polí 1 až 6.

Jedna doprava - Každý hráč má 5 sirek. Podle toho kolik a jak kdo hodí, může postupně odebírat sirky. Kdo hodí 1, dá 1 sirku spoluhráči napravo, po hozené 2 dá 1 sirku spoluhráči nalevo. Při 3, 4 a 5 nedělá nic, při 6 se dá 1 sirka doprostřed stolu. Kdo nemá žádnou sirku, musí kolo vynechat, než dostane jednu od svého spoluhráče. Prohrává ten, který má poslední sirku, přičemž ostatní odevzdali svoje sirky doprostřed stolu.

Kasa - Kdo jako první prohraje všechny žetony, vyhrává kasu. Každý hráč obdrží 5 žetonů. Kdo je na řadě, hází třikrát. Hráč si sečte body všech hodů a zapamatuje si výsledek. Až hodí všichni hráči, tak dojde k placení. Kdo hodil nejvyšší sumu, zaplatí do kasy 1 žeton. Jsou-li dva hráči nerozhodně, platí oba. Kdo nemá na konci žádný žeton, vyhrává vše.

Sem a tam - Každý hráč obdrží tužku a papír, na který si napíše čísla od 1 až do 6. Kdo je na řadě, hází. Hozené číslo si škrtne. Hodí-li po druhé to samé číslo, musí ho znovu zapsat na papír. Kdo má všechna čísla jako první přeškrtnutá, vyhrává.

Číselná řada - Při šesti hodech za sebou se hráči snaží dosáhnout hozením co nejdelší možnou číselnou řadu (ideální 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6). Vyhodnocují se vždy jen hody, které mají minimálně dvě čísla za sebou. Např. hráč hodí 4 - 6 - 2 - 3 - 4 - 1. Vyhodnotí se pouze 2 - 3 - 4. Správně hozená čísla na kostkách se sečtou. Vyhrává ten, kdo získá nejvyšší počet bodů. Při nerozhodném stavu vyhrává ten, který má nejdelší číselnou řadu.

Všechno nebo nic - Hráči se střídají v hodech kostkou. Kdo je na řadě, může házet, jak dlouho chce, a sčítají se mu počty hozených bodů. Každá hozená pětka = 50 bodů; 2, 3, 4, 6 = hodnota na kostce. Padne-li jednička, musí hráč přestat a všechny body z tohoto kola se mu vynulují. Přestane-li dříve, napíše si body. Kdo dosáhne jako první více než 301 bodu, vyhrává.

Julie - Hráč, který jako první hodí číselnou řadu 1 až 6 a 6 až 1, vyhrává. Jeden hráč začne, další se připojí. Kdo je na řadě, hází. Hodí-li jedničku, zapíše si ji na papír a předá kostku dál. Pak musí hodit dvojku, pak trojku, čtyřku až šestku. Kdo to dokáže jako první, hraje znovu, ale tentokrát začíná házet odzadu šestku. Při hodu platí pouze čísla, která pasují podle číselné řady.

Němá Julka - Každý hráč má 1 hod během kola, hra trvá 12 kol. Cílem je naházet co nejmenším počtem hodů pořadí od jedné do šesti. 1 musí padnout nejdříve, pak 2, pak 3 atd. Pokud hráč dosáhl šesti, pokračuje zase pozpátku k jedničce. Vyhrává ten, kdo nejdříve (tzn. za nejmenšího počtu hodů) proběhl oběma směry. Po celou hru však nikdo nesmí mluvit. Kdo promluví, začíná házet znovu od jedné.

Terč - Na stůl namalujte křídou terč a očíslujte mezikruží od 1 do 6 tak, že ve středu je 6. Hráči se v hodech střídají. Hozená kostka musí zastavit v terči. Počítá se hodnota napsaná v terči. Pokud se číslo shoduje s počtem bodů na kostce, počítá se dvakrát. Hraje se na předem domluvený počet kol.

Mág - Hráč hází 5x za sebou. Před každým hodem nahlásí sudá nebo lichá. Hozené body správně tipovaných hodů se sčítají. Vyhrává hráč, který po 10 kolech nasbíral nejvíc bodů.

Připravila jsem pro Vás také články s návody na hry se dvěma kostkami, třemi, čtyřmi, pěti i šesti kostkami.

Nahoru