Upravit stránku

Děkujeme všem, kteří nás vynesli k úspěchu v prestižní anketě mezi e-shopy. Podařilo se nám zvítězit v soutěži Shop roku 2017 v kategorii Masky a kostýmy. Velmi si toho vážíme a je to pro nás velmi zavazující i do dalších let. Přinášíme Vám rozhovor, který pravá ruka naší šéfové Hubaté černošky poskytla regionálnímu týdeníku Sedlčanský kraj, jemuž touto cestou děkujeme za zájem.

Hubatá černoška si může na triko připsat pěkný úspěch – její internetový obchod (e-shop) obsadil 1. místo v kategorii Masky a kostýmy v soutěži Shop roku 2017. Co je to za soutěž, jaká byla konkurence a co pro ni toto ocenění znamená? Nejen o tom jsme si povídali s majitelem e-shopu Janem Kuthanem.

Čím myslíte, že Váš e-shop porotce zaujal?
O dobrém umístění rozhodují sami zákazníci, kteří mohli svůj oblíbený e-shop podpořit hlasováním. Věřím, že jich bylo dost i v našem regionu a všem touto cestou moc děkujeme. Zohledňují se ale také recenze zákazníků na Heureka.cz, která je zároveň pořadatelem soutěže. Svou roli hraje i rychlost dodání, komunikace obchodu, přehlednost webových stránek apod.

Když se ohlédnete zpět, jaké byly začátky webu a e-shopu Hubatá černoška?
Fungujeme už od roku 2006 a historie e-shopu byla hodně ovlivněna naši snahou, uspokojit jak zákazníky na internetu, tak i ty sedlčanské v naší kamenné prodejně. Začínali jsme knihkupectvím, které v Sedlčanech chybělo, ale prosadit se na internetu s knihami nedávalo úplně smysl. Tam jsme naopak uspěli s netradičními dárky a karnevalovými doplňky, o které byl naopak v Sedlčanech zájem malý a spíše nárazový.

Kdy se stalo, že e-shop prodával víc než kamenná prodejna?
Na malém městě toho s nějakým vývojem kupředu moc nevymyslíte, zatímco na internetu se nám dařilo každoročně oslovovat stále více zákazníků. Paradoxně díky tomu se zvětšovala i naše kamenná prodejna. Internet tedy vedl už dávno, ale v posledních řekněme třech letech se ty nůžky rozevíraly už doslova dramaticky. Zatímco do obchodu přišlo třeba 20 lidí denně, tak na náš e-shop 2000. A my na ně neměli tolik času, protože jsme obsluhovali v obchodě...

Kamennou prodejnu na Potůčku jste tedy zrušili a všechny svoje aktivity zaměřili na internetový prodej. Nechybí Vám ta přímá komunikace se zákazníky?
Tak samozřejmě ten osobní kontakt měl něco do sebe, na straně druhé pro mne to znamenalo zvýšené náklady třeba z hlediska zaměstnanců. Hlavní zádrhel byl v tom, že kamenná prodejna byla zároveň skladem e-shopu. Totéž zboží bylo k dispozici pro zákazníky na internetu. Dokud byly prodeje třeba ještě půl napůl, dávalo to smysl, ale jak e-shop rostl, začal si s prodejnou doslova překážet. Vrhnout všechny síly na internet bylo jednoznačně správné rozhodnutí, za které jsem obrovsky rád a myslím, že i úspěch v soutěži Shop roku patří k těm pozitivním efektům, které to přináší.

Hubatá černoška je zavedená značka. Jak jste přišel na ten název?
Hledal jsem něco originálního, nevšedního, nápaditého a ještě k tomu vtipného, co vzbuzuje fantazii a zvědavost. A právě tyto vlastnosti zároveň symbolizují náš přístup k naší práci i sortiment, který nabízíme. A navíc se tak jmenuje naše šéfová...

Na webu docela vtipně představujete svoje zaměstnance – jak jinak než v maskách. Kolik lidí aktuálně zaměstnáváte?
Je nás nepočítaně :D Tedy na tom webu... Máme tam řadu zajímavých kolegů, které v práci tolik nevidíme, ale zato jsou hodně vidět právě na internetu...

Vaši zaměstnanci musí mít asi smysl pro humor. Na kanálu You Tube zveřejňujete vtipná videa. Jde prvoplánově o prostředek ke zvýšení prodeje nebo vás to prostě baví?
Máme smysl pro legraci, což je vidět jak z našeho názvu, tak i z našeho sortimentu, kde převažují vtipné a netradiční dárky na straně jedné a mnohdy bláznivé karnevalové doplňky na straně druhé. Obojí je o zábavě a radosti, která prostřednictvím těchto produktů putuje k našim zákazníkům a k jejich blízkým. Nejsme jen obyčejnými prodejci jakéhosi zboží, jsme zprostředkovatelé radosti a dobré nálady. Nechceme jen prodávat, ale především přenášet radost na druhé. A zábavná videa jsou skvělý způsob, jak tuto naši myšlenku vysílat do světa také jinou formou, než jen odeslanými balíčky se zbožím. Baví nás to ohromě a chceme se tím bavit stále víc. Krom různých scének ale točíme také produktová videa, kde ukazujeme naše produkty, protože jedna fotka toho mnohdy o produktu tolik neřekne. Těmi pak doplňujeme informace v našem e-shopu. Hodně se nám to osvědčilo třeba u čertovských masek.

Když se zamyslíte nad svým sortimentem, co nejpodivnějšího na Vašem e-shopu mohou lidé koupit?
Hodně kuriózní je samomíchací hrnek, nic v plechovce, rozteklé hodiny, sejf ukrytý v knize, toaleťák s vtipy, skleničky v podobě žárovek, utíkající budík, hrnek s lidským uchem, auto na vodu, pokladnička ve tvaru zlaté cihly nebo třeba plechové dopravní značky ke kulatinám...

A co jde na odbyt nejvíce?
Hodně jsou oblíbené polštáře netradičních provedení, jako je prsatý polštář či polštáře ve tvaru piva, špalku dřeva, koblihy nebo pneumatiky. Ke stálicím patří knihy, v nichž se místo čtiva ukrývá slivovice. Žádané jsou také hole se zvonkem, papučema, držákem na flašku a balíkem pětitisícovek... Tedy ubrousků, které jako pětitisícovky vypadají. Karnevalu vládnou retro a hippies doplňky.

Kam kráčí Hubatá černoška. Co máte v plánu dál?
Aktuálně hledáme nové a větší prostory nejen pro sklad, ale také pro ateliér na focení a natáčení videí, takže bychom se rádi stěhovali do vlastního. Intenzivně pracujeme na oživení a rozšíření sortimentu o spoustu novinek. Také se chceme více zaměřit na propagaci, abychom byli na internetu ještě více vidět a zákazníci věděli, že když budou chtít nějaký originální a nápaditý dárek nebo něco na karneval, že to najdou u nás.


 


 

Nahoru