Máte jednu kostku? Tak super! Končí nuda. Můžete si s ní vyhrát do "aleluja"... Přináším spoustu tipů, které najdete také v sadě Království her spolu s mnoha dalšími tipy.

Lodnická - První hráč určí libovolné číslo od 1 do 6. Jeho soupeř pak hodí kostku a k počtu ok přičte číslo stanovené soupeřem. Dále se kostkou již nehází. Oba hráči střídavě převracejí kostku vždy o 90 stupňů v libovolném směru. Počet ok se po každém přetočení přičítá k dosavadnímu součtu. Kdo překročí hranici 25, prohrál.

Na čísla - Hráči si před hrou vylosují čísla od 1 do 6. Potom každý hodí dvakrát za sebou. První hod určí, kolik žetonů má dostat. Druhý hod určí, kdo výhru vyplatí. Kdo druhým hodem určí sám sebe, nedostane nic. Hra končí, když jednomu z hráčů nezbyde z počátečních 20 žetonů nic, a vítězem je hráč, který má žetonů nejvíce.

Oklahoma - Hráč hodí kostkou tak, aby ostatní neviděli, kolik bodů hodil. Pak nahlásí číslo. Může říct skutečný počet ok, nebo falešné číslo. Jeho soupeř buď hlášené číslo přijme, nebo nepřijme. Když ho přijme, vezme kostku a musí hodit víc. První hráč mu v tomto případě není povinen ukázat, kolik na kostce skutečně padlo. Jestliže druhý hodil víc, dostane od prvního hráče žeton. Hodí-li méně nebo stejně, odevzdá žeton soupeři. Druhý hráč ovšem hlášení nemusí přijmout. V tom případě hráč odkryje kostku. Pokud je tam nahlášené číslo, dostane hráč žeton. Pokud nahlásil falešné, odevzdá žeton. Hraje se na dohodnutý počet žetonů. Vítěz jich má samozřejmě nejvíce.

Šestnáct - Na začátku hry si musí hráči připravit dvakrát tolik zápalek (žetonů) než je hráčů plus jednu zápalku navíc. Například pro 4 hráče připravíme 9 zápalek, které se položí doprostřed stolu. Cílem každého kola hry je přiblížit se co nejblíže číslu 16. Nejlepší součet bodů je tedy 15. První dva hody jsou bez rizika, protože součet nemůže překročit 12. Hráč se musí po prvním dvojhodu rozhodnout, zda bude házet dál. Pokud se rozhodne házet dál, musí opět házet 2x. Toto pravidlo platí i pro případné další pokračování v házení. Pozor! Hodí-li hráč více než je 15, vypadává a prohrál kolo. Hodí-li hráč méně než 16, zapíše si body a ve hře pokračuje další hráč. Nevypadne-li ze hry žádný hráč, kolo prohrává ten, kdo má nejnižší počet bodů. Pokud má více hráčů stejný počet bodů, prohrává ten, který tento nejnižší součet hodil jako první. Hráč, který vypadl anebo prohrál kolo, si musí vzít jednu zápalku a začíná další kolo. Po rozebrání zápalek pokračují ve hře jen ti hráči, kteří mají zápalky. Kdo v této části hry prohraje kolo, obdrží zápalku od hráče, který kolo vyhrál. Kdo má na konci hry všechny zápalky, prohrál celou hru.

Oko (jednadvacet) - Hráči hrají 1 kostkou, v jednom kole hází maximálně 5x. Vítězí ten, kdo se součtem všech bodů nejvíce přiblíží k jednadvaceti bodům. Hráč se součtem nad 21 prohrál.

Padesát vyhrává - Hráči házejí 1 kostkou v řadě za sebou, celkem třikrát. Všichni se snaží dosáhnout společně souhrnného čísla padesát. Dosažení této hranice musí být přesné. Sčítají se body hozené všemi hráči dohromady. Jestliže někdo překročí padesátku, musí další hráč hozením kostky snížit celkový počet pod padesátku. Cílem je hodit přesně padesát.

Sázení - Každý hráč si napíše pod sebe do sloupce čísla od jedné do desíti se znaménkem násobení (1 x, 2 x, 3 x ... 10 x). Všichni pak postupně hází kostkou. Hozené číslo vždy zapíší vedle kteréhokoli neobsazeného násobku. Samozřejmě se snaží vyšší číslo napsat k vyššímu násobku. Po 10 hodech jsou všechny násobky obsazené. Čísla se vynásobí a sečtou. Vyhrává hráč s nejvyšším součtem.

Sedm hodů - Každý hráč má postupně v jednom kole 7 hodů kostkou. Hozené body se počítají takto: 1. a 2. hod se sčítá (+), 3. hod se od tohoto součtu odečítá (–), 4. hod se přičítá (+), 5. hod znovu odečítá (–), 6. hod se přičítá (+). Poslední 7. hozená hodnota se odečte (–). Kdo dosáhne po pěti kolech nejvyšší bodové hodnoty, vítězí.

Matematika - Každý hráč hází jednou kostkou, a to celkem pětkrát. Hodnoty 1. a 2. hodu se sčítají (+), 3. hod se odečítá (–), dosavadní výsledek se násobí (x) hozenou hodnotou 4. hodu. 5. hodem nakonec násobek vydělíme. Pokud hráč dosáhne výsledku, který je menší než jedna, nebo po dělení nedostane vůbec celé číslo, vypadá ze hry. Kdo dosáhne nejmenšího výsledku (v celých číslech), stává se vítězem.

Dřívka - Doprostřed stolu se položí plná krabička zápalek. Hráči pak postupně vrhají kostkou a podle počtu hozených bodů vybírají z krabičky příslušný počet zápalek. Kdo sebere poslední sirku, je vítězem.

Brouk - Každý hráč potřebuje ke hře arch papíru, na který bude kreslit brouka podle obrázku z plánu Království her, kde jsou tyto hry uvedeny. Hráči házejí kostkou. Malovat začne jako první ten, komu padla jednička. Ihned namaluje trup a potom postupně přimalovává další části podle toho, jak mu padají jednotlivé bodové hodnoty. Stejně si na vlastním archu papíru maluje další hráč. Malíř, kterému se podaří jako prvnímu namalovat kompletního brouka, je vítězem.

Až budete mít vyhráno, můžete se vrhnout na pokračování: I s jednou kostkou můžete hrát spoustu her.

ANCHOR_TOP_TITLE

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ vyjadřujete souhlas k použití všech cookies. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti