Upravit stránku

Pravidla hry Ming-Mang jsou jednoduchá. Každý hráč má 14 kamenů, které jsou rozestaveny po celém obvodu šachovnice tak, jak jsem Vám to vyfotila k tomuto příspěvku.

Hráči táhnou střídavě jedním kamenem - vodorovně nebo svisle, a to libovolně daleko. Skákání není dovoleno, podmínkou je, že cesta, po které se kámen pohybuje, je volná. Místo skákání jsou kameny blokovány.

Kámen je zajat, jakmile je uzavřen mezi dvěma figurkami svého protivníka, podél rovné čáry. Zajatý kámen je pak nahrazen kamenem toho hráče, kterému se uvěznění zdařilo. To platí i pro více kamenů jedné barvy, které stojí v jedné rovině a jsou zablokované na obou koncích této řady nepřátelskými kameny.

Je ještě jedno speciální pravidlo. Existuje-li mezi dvěma nepřátelskými kameny volné místo a vsuneme-li svou figurku do této mezery zcela dobrovolně, pak tento kámen není v zajetí. Jestliže však protivník jedním z postranních kamenů pohne a vzápětí se vrátí na původní místo, vytváří okamžitě vězení.

Z pravidel vyplývá, že nemůže být uvězněn kámen, který je v rohu. Nemůže se totiž v rovné přímce ocitnout mezi dvěma cizími kameny. Stane-li se, že protivníka donutíme, aby opustil tuto klíčovou pozici, je pravděpodobné, že jsme se stali již vítězi. Hra končí, když jeden z hráčů nemá již žádný kámen.

Mrkněte se také na další způsoby, jak si s šachovnicí a kameny od dámy zahrát nové hry.

Nahoru